Dags för ett namn/logo som drar till sig nya kunder, och stärker varumärket- hela företagslivet?
Välkommen till RÄTT NAMN! Vi är en namnbyrå som sedan 2009 tagit fram namn & logos till ca 1500 företag - nystartade såväl som större företag. Vi hjälper till med företagsnamn, produktnamn, namnanalys, logo och hemsida (ihop med en partner). Eftersom ett bra namn & logo är extra viktigt i starten, och budgeten ofta är låg då, så har vi priser som passar även nystartade.
Målet är att hjälpa våra kunder till maximalt resultat, för en minimal investering. De största styrkorna är kompetensen - resultatet på marknaden, att vi jobbar tills kunden är nöjd, och bra priser. Se gärna informationsfilmen om utsidans betydelse, kännetecken mm.
Priser
Priserna blir nu med 35% rabatt endast 3500 + moms för logo, 1000 kr + moms för Namnanalys. Pris för Namnhjälp beror på flera faktorer, så det går vi igenom vid kontakt. Delbetalning möjlig. För att behålla hög kvalitet, så tar vi enbart några få uppdrag i taget. Låter det intressant?
Lämna en intresseanmälan här, för mer information
Varför satsa på ett bra företagsnamn och logo?
- Namnet och logon är ansiktet utåt. Det gör att de drar till sig, eller stöter ifrån sig kunder, ofta hela företagslivet. I tuffa tider med hög konkurrens, blir de klart än viktigare för att sticka ut och attrahera kunderna.
-Med ett bra namn och logo, blir det ofta enklare och härmed roligare att bygga sitt företag. Många gör det väldigt svårt för sig själva, genom en utsida som stöter bort kunder.
- De är de viktigaste varumärkesbesluten, och varumärket ses ofta som företags viktigaste tillgång.
- Eftersom man ofta tar fram namn och logo en gång, så blir de ett avgörande beslut som påverkar hur många kunder, och vilka kunder företaget får, varje vecka, månad och år, hela företagslivet.
Varför ta professionell hjälp, istället för på egen hand?
- Komplexitet. Det finns många kriterier och faktorer att ta hänsyn till, och avvägningar som behöver göras. Att försöka själv med namn/logo utan yrkeserfarenhet blir därför nästan aldrig bra. Det slutar tyvärr ofta med att företag sätter sina initialer eller efternamn, och vad de gör. Vi har gjort ca 500 namnanalyser, och i 9 av 10 fall rekommenderade vi att byta.
- Ekonomi/lönsamhet. Det finns tre kostnader, som är vanliga när man tar fram namn/logo på egen hand.
1. Lägre intäkter hela företagslivet, på grund av färre kunder & svagare varumärke.
2. Kostnad för nedlagd egen arbetstid.
3. Förlorade intäkter, på grund av försenad start. Om företaget tex kommer omsätta 500 tusen kr första året, så kostar varje månads försening ca 40 tusen kr.
Att ta professionell hjälp innebär ofta istället högre intäkter hela företagslivet, starkare varumärke, minimal egen arbetstid, och en snabb namn/logoprocess.
Fem skäl att ta hjälp av oss
1. Resultatet på marknaden. Vi har sen 2009 noga studerat vilken effekt olika namn får, för att kunna hjälpa våra kunder till mer framgång i form av fler kunder och starkare varumärke. Bakgrunden som marknadsföringskonsult hjälper också till här. Många kunder vittnar om att de fått fler kunder sedan de bytt namn. Kring logo jobbar vi med den bästa vi jobbat med av ca 25 st.
2. Leveransen. Vi jobbar alltid i så många omgångar kunden vill, utifrån en kort intervju. Av detta skälet, så tar vi enbart några uppdrag i taget.
3. Priset. Ett bra namn och logo visar sig ofta vara värt enorma summor, men tyvärr är budgeten ofta liten som nystartad. Vi håller därför priser som passar även nystartade. Nu även 35% rabatt. Det innebär tex att vi kan leverera både namn och logo till samma pris som enbart logo brukar kosta.
4. Processen. Vi har en snabb, beprövad och enkel process, vilket innebär att de flesta bestämmer sig för namn inom två veckor, och kommer igång snabbt!
5. Helheten. Namn och logo hänger ihop, så det finns fördelar med att ha en leverantör för detta. Hemsidan hänger också ihop med dessa saker.
Låter det intressant? Välkommen att höra av dig förutsättningslöst på 08-122 95840, info@rattnamn.se, eller lämna en intresseanmälan för tex prisuppgifter.
-
Göra själv eller ta hjälp?Ca 2 min film om att göra själv eller ta hjälp med namn & logo Många tar fram sitt egna företagsnamn och produktnamn. En del tar till och med fram sin egna logo. En del vill gärna göra det själva, av olika skäl, allt ifrån att man tänker att man sparar pengar på det, till att man kanske vill vara den som döper företaget, lite på samma sätt som att döpa sitt barn. En del rådfrågar vänner, kollegor, sin sambo eller sina barn. Vi är av den uppfattningen att det är mycket lönsammare att ta professionell hjälp, och att många gör ett stort misstag med att ta fram dessa saker på egen hand. Skälen till att vi rekommenderar att ta hjälp är flera: 1. Komplexiteten. Att ta fram namn utan yrkeserfarenhet blir ofta lite av en gissningslek. Det finns många kriterier att utgå ifrån, och massor av avvägningar som ska göras. Namnet ska helst inte vara så långt, vara enkelt att uttala, vara säljande, inte vara för brett, och inte för smalt, hålla i framtiden, gå att registrera, ha en ledig domän, ej ha fel associationer, passa för företaget mm. Att göra dessa avvägningar, och även att få fram eller hitta bra namn, är helt enkelt oftast för svårt, om man jobbar med helt andra saker. Vi har gjort ca 500 namnanalyser, bla på uppdrag av Nyföretagarcentrum Stockholm. I 9 av 10 fall rekommenderade vi att byta namn/förslag. Vi har 15 års erfarenhet på heltid av att ta fram namn, och studera vad som funkar eller inte med mera. Därför har vi goda förutsättningar att ta fram ett bra namn. Avseende logo, så krävs det ofta lång yrkeserfarenhet och god känsla för design för att ta fram snygga logos, som också passar in och stärker varumärket. Vi har utvärderat ca 25-30 designers, för att hitta den personen vi jobbar med idag. 2. Betydelsen för framgången. Som du kanske läste i avsnittet ”Företagsnamnets betydelse”, så påverkar namnet och logon både hur många kunder man får, och vilka kunder man får – hela företagslivet. Kunder väljer ofta leverantörer utifrån utsidan, och namnet och logon är ofta det första (och ibland det enda) kunder ser. I räkneexemplet framgår att det kan handla om enormt stora summor i förlorade eller nya intäkter, sett över hela företagslivet. 3. Tidsbesparingen. Arbetstid är en dyrbar resurs, och generellt brukar det vi är ovana vid att utföra, ta längre tid än det vi är vana vid att utföra. Många lägger ner många timmar på att försöka få fram ett företagsnamn. Räknar man ut hur mycket ens tid är värd, så läggs alltså stora summor ofta på det här. 4. Time to market. Många fastnar med namnet, och det är mycket vanligt att företagsstarten skjuts fram på grund av det här. Även här kan det vara värt att kalkylera. Om företaget tex kommer omsätta 500 tusen kr första året, så innebär varje veckas försening en kostnad på 10 tusen kr. Att komma igång snabbt har många fördelar. 5. Priset för att ta hjälp. Vi håller priser som passar även nystartade. Eftersom man betalar för det en gång, och har nytta av det hela företagslivet, så brukar det handla om en väldigt liten slant per år i genomsnitt. Vi försöker att erbjuda både namn och logo till priset av vad logo normalt sett kostar. Priset skiljer sig lite beroende på om man ska ha ett internationellt namn med .com-domän, eller en se adress, mm. Därför ger vi exakta priser vid kontakt. Räkna gärna på det Om man vill räkna på om det lönar sig eller ej att ta hjälp, så kan man alltså räkna in det ekonomiska resultatet, dvs förväntad förlorad/ökad omsättning (antal verksamhetsår, antal förväntade kunder/år, samt pris/köp och antal köp under kundens livstid), samt då arbetstidskostnaden, och den ev förlorade omsättningen pga förseningen. Detta kan då vägas mot priset för att ta hjälp. Enligt vår erfarenhet från samtal med kunder, så brukar det löna sig många gånger om att ta hjälp.